onsdag 6. oktober 2010

Selv jeg kan lage Vintage Shabby stil.......

 I tradisjonens tro skal vi damene på Rødløken ha en kulinarisk aften med god mat og mye god drikke. Det er vel slik at når en ting er blirt gjort mer en to ganger så kan man kalle det for tradisjon? Sist gang var det jeg som stod for moroa med en tre-retters, denne gangen er det to av damen som på fredag serverer en åtte-retters. I den anledning tenkte jeg at jeg burde bidra med noe, siden jeg er en entusiastisk scrapper om dagen så hadde jeg lyst til å lage bordkort. Inspirasjonen denne gangen kom fra et rå stillig stempel av en litt frekk sparkepike min svigerinne kjøpte på messa i høst. Etter litt idemyldring hos eieren av stempelt  en kaldt høstkveld endte jeg opp  med å feste de svarte panelen med sparkepikene på en godtepose av papir.  De svarte panelene er trykket ut med min grønne cutle bugg med movers and shapers fra den godeste Tim Holtz alterations og dabbet med en sølvfarget dabber på kantene.Jeg har farge lagt og pyntet damene med farger og dippedutter som viser fremhver og en sin personlighe. Det blir spennede å se om damen gjetter hvilken pose som er dems. Her er resultatet på en av posene.   
En godtepose blir litt tom uten innhold, så etter mange gode ideer og tanker som, kinky godis fra Kondomeriet, gullpenger fra Nille, små toalett artikler  og parfyme prøver ( noe som betydde at jeg måtte gå å tigge i parfymerier, noe som ikke kommer til å skje ever!!) endte jeg opp med å scrappe bokmerker. Hvem er det som ikke trenger det tenkte en leseglad eller retteresagt lesegal dame!  Etter hvert som bokmerkene utviklet seg så ble det klart at disse taggene ikke kan brukes som bokmerker, jeg falt nemlig for fristelsen og lage de i vintage shabby stil og da blir det gjerne litt blomster og perler på. Hmmmm, så i stedenfor bokmerker ble det hyggelige tagger med søte motiv, blomster og "sitater". Det er vel ikke helt galt å  sammenligne denne prossesen med julesangen av Alf Prøysen om vesle Jensemann som skulle lage et sybord i julepresang og etter mye arbeid endte opp med ei spekefjøl ho mor kan smøre skolematen på.
 Undertegnede synes det er ekstremt vanskelig og lage søte ting med rosa blomseter, men synes selv at resultatet ikke ble så ille. Så da vet jeg det til neste gang at JEG og faktisk kan lage noe i denne klisete, men koselige stilen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar